Asgari ücret zammı için en çok konuşulan rakam!
- 2027 yılında geçerli olacak asgari ücret için gözler yıl sonuna çevrildi
- Milyonlarca çalışan yeni yılda maaşlarına yapılacak zammı beklerken, özel sektörde de ücret artışlarına ilişkin hesaplamalar hızlandı
Asgari ücret zammı için geri sayıma geçildi. Beyaz yaka, mavi yaka... özel sektörde kim varsa şimdiden yeni zamlı maaşlarını hesaplamaya başlarken; 2027 asgari ücret zammı için de en çok konuşulan rakam ve oran da ortaya çıktı.
Her şey bu zam oranına göre yeniden hesaplanırken; 2027 yılı için işsizlik maaşı, kıdem tazminatı, sigorta primleri, stajyer ücretleri, doğum ve askerlik borçlanması, 65 yaş aylığı, engelli maaşı ve evde bakım yardımı da değişecek.
2027 yılında geçerli olacak asgari ücret için gözler yıl sonuna çevrildi. Milyonlarca çalışan yeni yılda maaşlarına yapılacak zammı beklerken, özel sektörde de ücret artışlarına ilişkin hesaplamalar hızlandı. Beyaz yakalı ve mavi yakalı çalışanların maaş zamlarında önemli bir referans olan asgari ücret artışı, birçok ödeme kalemini de doğrudan etkileyecek.
Yeni dönem için konuşulan zam senaryolarının başında yüzde 30 artış formülü geliyor. Bu oranın gerçekleşmesi halinde 2027 yılında asgari ücretin ulaşacağı rakamlar da hesaplandı.
2027 ASGARİ ÜCRET 36 BİN 498 TL Mİ OLACAK? 2026 yılında net 28 bin 75 TL, brüt 33 bin 30 TL olarak uygulanan asgari ücrete yüzde 30 zam yapılması durumunda yeni rakamlar şöyle olacak:
Yüzde 30 zam senaryosuna göre brüt asgari ücret 42 bin 939 TL'ye ulaşacak. Bu tutardan yüzde 14 SGK işçi primi ve yüzde 1 işsizlik sigortası işçi primi kesilecek.
İşveren açısından ise SGK işveren payı ve işsizlik sigortası işveren primiyle birlikte asgari ücretli bir çalışanın toplam maliyetinin 50 bin TL'yi aşması bekleniyor.
ÖZEL SEKTÖRDE MAAŞ ZAMLARI DA DEĞİŞECEK Asgari ücrete yapılacak zam yalnızca asgari ücretle çalışanları ilgilendirmiyor. Özel sektörde beyaz yakalı, mavi yakalı ve orta kademe çalışanların maaş artışlarında da asgari ücret zammı önemli bir gösterge olarak kabul ediliyor.
Özellikle asgari ücretin üzerinde maaş alan çalışanların yeni dönem ücretleri belirlenirken açıklanacak zam oranı yakından takip edilecek. Ancak özel sektörde tüm çalışanların maaşlarına asgari ücret oranında zam yapılması yönünde genel bir zorunluluk bulunmuyor.
İŞSİZLİK MAAŞI VE KIDEM TAZMİNATI DA DEĞİŞECEK Yeni asgari ücretin açıklanmasıyla birlikte çok sayıda ödeme ve prim tutarı da yeniden hesaplanacak.
Değişiklikten etkilenecek başlıca kalemler şöyle:
İşsizlik maaşının alt ve üst sınırı Kıdem tazminatının taban tutarı Genel Sağlık Sigortası (GSS) primleri İsteğe bağlı sigorta primleri Bağ-Kur prim ödemeleri Doğum ve askerlik borçlanması tutarları Stajyer öğrenci ücretleri Özellikle işsizlik maaşı ve borçlanma tutarlarında asgari ücretteki artışın doğrudan etkisi olacak.
2027 ASGARİ ÜCRET ZAMMI NE ZAMAN BELLİ OLACAK? 2027 yılında uygulanacak asgari ücretin belirlenmesi için gözler aralık ayında başlaması beklenen Asgari Ücret Tespit Komisyonu görüşmelerine çevrildi.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ev sahipliğinde yapılacak toplantılara işçi kesimini temsilen TÜRK-İŞ, işveren kesimini temsilen TİSK ve hükümet temsilcileri katılacak.
15 kişilik komisyonda ekonomik büyüme, enflasyon, istihdam verileri ve çalışanların geçim koşulları değerlendirilecek. Görüşmelerin ardından belirlenecek yeni asgari ücretin aralık ayının son günlerinde açıklanması ve 1 Ocak 2027 itibarıyla yürürlüğe girmesi bekleniyor.
Günde en fazla 3 kritik gelişme. Bildirim kirliliği yok, anında bilgi.
Kategori: Ekonomi
Yayın: 12 Kasım 2026 07:58 · Kaynak: duzceninsesi.com.tr