2027 Asgari Ücret Zam Oranı Ne Kadar? Bakan Işıkhan Açıkladı
- Asgari Ücret Tespit Komisyonu Aralık toplantılarında 2027 için yeni ücret oranı belirleyecek;%25‑%45 zam ile 35.094‑40.709 TL bekleniyor resmen
Asgari Ücret Tespit Komisyonu Aralık toplantılarında 2027 için yeni ücret oranı belirleyecek;%25‑%45 zam ile 35.094‑40.709 TL bekleniyor resmen.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, 2027 yılı geçerli olacakasgari ücretzam oranının Aralık ayında Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından belirleneceğini duyurdu. Bakan, komisyonun en az dört toplantı yapacağını ve kararının20‑25 Aralıktarihleri arasında açıklanacağını, yeni ücretin ise 1 Ocak 2027'den itibaren uygulanacağını belirtti.
Şu anda geçerli olan asgari ücret, Ocak 2026'da%27 artışla 28.075,50 TL olarak belirlendi. Komisyonun masasında düşürülen senaryolara göre%25 zamda yeni ücret 35.094 TL,%30 zamda 36.498 TL,%35 zamda 37.902 TL,%40 zamda 39.306 TL ve%45 zamda35.094‑40.709 TLolacaktır.
Mali müşavir Mustafa Genç, A Haber’e konuştuğunda%40‑%45 artış ihtimalini değerlendirerek 40 bin TL üzeri bir ücret olabileceğini öne sürdü. Genç’in hesabına göre%40 artışla 39.306 TL,%45 artışla 40.709 TL elde edilir.
Günde en fazla 3 kritik gelişme. Bildirim kirliliği yok, anında bilgi.
Kategori: Ekonomi
Yayın: 10 Kasım 2026 14:06 · Kaynak: habergo.com.tr