Habermetrik
← Ana Sayfa
09 Kasım 2026 07:48
✍ Editör: Habermetrik · Editör Politikası

2027 Asgari Ücret Zammı İçin Senaryolar!

2027 Asgari Ücret Zammı İçin Senaryolar!
Görsel kaynağı: medyarota.com
⏱️ 6 dk okuma 🛡️ %85 Doğruluk · 1 Kaynak
WhatsApp Paylaş

2027 asgari ücret zammı için yüzde 28,4, yüzde 30 ve yüzde 33,7 olmak üzere üç farklı senaryo öne çıkıyor. Hesaplamalara göre net asgari ücretin 37 bin 536 liraya kadar yükselmesi bekleniyor. Yeni zam oranı yalnızca çalışanların maaşlarını değil, işsizlik maaşı, kıdem tazminatı, doğum parası ve rapor ödeneği gibi birçok konuyu da etkileyecek.

2027 yılında geçerli olacak asgari ücret için zam senaryoları gündeme gelirken, yeni ücretin belirlenmesi milyonlarca çalışanı ve ödeme kalemini etkileyecek. Asgari ücretteki artışla birlikte işsizlik maaşı, kıdem tazminatı, doğum ve rapor parası ile stajyer ücretleri de yeniden hesaplanacak. 2027 asgari ücrette üç farklı zam senaryosu

Yüzde 28,4, yüzde 30 ve yüzde 33,7'lik artış ihtimallerine göre yapılan hesaplamalarda, 2027 yılında net asgari ücretin 36 bin 48 lira ile 37 bin 536 lira arasında değişmesi öngörülüyor. Asgari ücret ve emekli maaşları merak ediliyor

Milyonlarca çalışan ve emekli, 2027 yılının ocak ayında yapılacak maaş artışlarına odaklandı. Memur ve emekli aylıklarında uygulanacak zam oranlarının yanı sıra yeni asgari ücretin ne kadar olacağı da merak konusu oldu. Asgari ücret birçok ödeme kalemini de belirleyecek

2027 yılı için belirlenecek asgari ücret, çalışanların gelirlerini doğrudan etkileyecek. Yeni ücretle birlikte sosyal güvenlik ödemeleri, işsizlik maaşı, kıdem tazminatı ve çeşitli tazminat tutarlarında da değişiklik yaşanacak. Asgari ücrette üç farklı zam senaryosu

Asgari ücret, 15 üyeden oluşan komisyonun yapacağı görüşmeler sonucunda belirlenecek. Pazarlık sürecinde enflasyon verileri önemli göstergeler arasında yer alırken, 2027 yılı için hazırlanan hesaplamalarda yüzde 28,4, yüzde 30 ve yüzde 33,7 olmak üzere üç farklı zam oranı üzerinden hesaplama yapılıyor. Yüzde 28,4 zam senaryosunda asgari ücret

Orta Vadeli Program'da (OVP) yer alan yüzde 28,4'lük enflasyon tahmininin zam oranı olarak uygulanması halinde, 2027 yılında net asgari ücretin 36 bin 48 liraya, brüt asgari ücretin ise 42 bin 410 liraya yükselmesi öngörülüyor. Yüzde 30 ve yüzde 33,7 zam senaryoları

Yüzde 30 zam yapılması durumunda net asgari ücretin 36 bin 498 liraya, brüt ücretin ise 42 bin 939 liraya yükselmesi bekleniyor. 2027 yılı bütçesinde vergi istisnası desteği için ayrılan kaynaktaki yüzde 33,7'lik artışın esas alınması halinde ise net asgari ücret 37 bin 536 liraya, brüt asgari ücret 44 bin 161 liraya ulaşabilecek. Asgari ücret zammıyla işsizlik maaşı da artacak

Asgari ücrette yapılacak artış, işsizlik ödeneği tutarlarını da değiştirecek. Mevcut durumda en düşük işsizlik maaşı 13 bin 111 lira, en yüksek ödeme ise 26 bin 223 lira olarak uygulanıyor.

Yüzde 28,4 zam senaryosuna göre damga vergisi kesintisinin ardından en düşük işsizlik maaşının 16 bin 835 liraya, en yüksek ödemenin ise 33 bin 670 liraya yükselmesi bekleniyor. Yüzde 33,7'lik artış ihtimalinde ise işsizlik maaşının 17 bin 530 lira ile 35 bin 60 lira arasında olması öngörülüyor. Asgari ücret zammı kıdem tazminatını da artıracak

Yeni asgari ücretle birlikte çalışanların kıdem tazminatı tutarlarında da artış yaşanacak. Asgari ücret üzerinden hesaplanan en düşük yıllık kıdem tazminatı, mevcut durumda damga vergisi kesintisinin ardından 32 bin 779 lira olarak uygulanıyor.

Yüzde 28,4'lük zam senaryosunda bu tutarın 42 bin 88 liraya, yüzde 33,7'lik artış ihtimalinde ise 43 bin 825 liraya yükselmesi bekleniyor. Böylece asgari ücret üzerinden hesaplanan 5 yıllık kıdem tazminatı yüzde 28,4 zamda 210 bin 443 liraya, yüzde 33,7 zamda ise 219 bin 129 liraya ulaşabilecek. Asgari ücret zammı doğum ve rapor paralarını da artıracak

Asgari ücrette yapılacak artış, annelere ödenen doğum ve iş göremezlik ödeneklerine de yansıyacak. Mevcut hesaplamalara göre doğum izninde 168 gün için ödenen en düşük rapor parası 123 bin 312 lira seviyesinde bulunuyor.

Yüzde 28,4 zam senaryosunda bu tutarın 158 bin 332 liraya, yüzde 33,7 artış ihtimalinde ise 164 bin 868 liraya yükselmesi bekleniyor. Hastalık nedeniyle rapor alan çalışanların günlük ödenekleri de artacak. Yüzde 28,4'lük zamda günlük en düşük ödeme yatarak tedavide 706 lira 84 kuruşa, ayakta tedavide 942 lira 46 kuruşa çıkabilecek.

Yüzde 33,7'lik artış senaryosunda ise bu tutarların sırasıyla 736 lira 2 kuruş ve 981 lira 36 kuruş olması öngörülüyor. Asgari ücret zammı yarım çalışma ödemelerini de artıracak

Doğum izninin ardından yarım çalışma hakkını kullanan annelere İŞKUR tarafından yapılan ödemeler de asgari ücretteki artışla yükselecek. Mevcut durumda aylık 16 bin 389 lira olan desteğin, yüzde 28,4 zam senaryosunda 21 bin 44 liraya, yüzde 33,7 artış ihtimalinde ise 21 bin 912 liraya çıkması bekleniyor.

Yarım çalışma süresince işverenin yaptığı ödeme de artacak. Asgari ücretli bir çalışan için bu tutarın yüzde 28,4 zamda 18 bin 24 liraya, yüzde 33,7 zamda ise 18 bin 768 liraya ulaşacağı hesaplanıyor. Asgari ücret zammı stajyer ve çırak ücretlerini de artıracak

Asgari ücretteki artış, stajyer ve çırakların alacağı ücretlere de yansıyacak. Mevcut uygulamada iş yerindeki çalışan sayısına göre belirlenen stajyer ücretlerinin, yüzde 28,4 zam senaryosunda 5 bin 407 lira ile 10 bin 814 lira arasında olması bekleniyor.

Yüzde 33,7'lik artış ihtimalinde ise stajyer ve çırak ödemelerinin 5 bin 630 lira ile 11 bin 261 lira aralığına yükselmesi öngörülüyor. Asgari ücret zammı BES kesintilerini de artıracak

Asgari ücretteki artış, Bireysel Emeklilik Sistemi (BES) kapsamında otomatik katılım yoluyla çalışanlardan yapılan kesintilere de yansıyacak. Mevcut durumda 990 lira 90 kuruş olan en düşük çalışan katkı payının, yüzde 28,4'lük zam senaryosunda 1.272 liraya, yüzde 33,7'lük artış ihtimalinde ise 1.324 liraya yükselmesi bekleniyor. Asgari ücret zammı borçlanma tutarlarını da değiştirecek

Yeni asgari ücret, maaş ve sosyal ödemelerin yanı sıra SGK ve Bağ-Kur primleri ile doğum, askerlik ve yurt dışı borçlanması tutarlarını da etkileyecek. Bu ödemeler yeni asgari ücret üzerinden yeniden hesaplanacağı için geçmiş dönemlere ilişkin borçlanma yapmak isteyenlerin mevcut tutarlar üzerinden ödeme avantajını değerlendirmesi önem taşıyor. Borçlanma yapacaklar için 31 Aralık uyarısı

Doğum, askerlik veya yurt dışı borçlanması yapmayı planlayanlar, 31 Aralık'a kadar e- Devlet üzerinden başvuru yapmaları halinde mevcut asgari ücret üzerinden hesaplanan tutarlardan yararlanabilecek. Yeni asgari ücretin yürürlüğe girmesiyle birlikte borçlanma maliyetlerinin de artması bekleniyor.

💬 Habere Tepkinizi Belirtin:
Habermetrik WhatsApp Kanalına Katılın

Günde en fazla 3 kritik gelişme. Bildirim kirliliği yok, anında bilgi.

Kanalı Takip Et →
Kaynaklar: medyarota.com
Haber metni ve görseller medyarota.com sitesine aittir; tam içerik kaynak sitede yayınlanır.
Haber Künyesi
Kategori: Ekonomi
Yayın: 09 Kasım 2026 07:48 · Kaynak: medyarota.com
Konular: Asgari Ücret
Kaynağı Oku ↗