Asgari ücrette 40 bin TL kapısı aralandı: 5 farklı senaryo masada! İşte zam oranlarına göre maaşlar
- 2027 asgari ücret zammı için milyonlarca çalışanın gözü aralık ayında başlayacak görüşmelere çevrildi
- Bakan Vedat Işıkhan'ın en yüksek artış mesajı sonrası farklı zam oranları üzerinden hesaplamalar yapıldı
Milyonları ilgilendiren zam süreci öncesinde konuşan Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, asgari ücret artışına ilişkin son mesajını verdi. Yeni yılda geçerli olacak asgari ücretin belirlenmesi için çalışmalar aralık ayında başlayacak.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, Asgari Ücret Tespit Komisyonu’nun aralık ayında toplanacağını belirterek, çalışanları enflasyona ezdirmeme konusunda kararlı olduklarını söyledi. Bakan Işıkhan, “Asgari ücretlimizi mağdur etmeyeceğiz.
Elimizden gelenin en iyisini yapacağız, mümkün olan en yüksek rakamı vermeye çalışacağız.” ifadelerini kullandı. Yeni asgari ücret ne kadar olacak? Ocak 2026'da yüzde 27 zam yapılarak net 28 bin 75,50 TL'ye yükseltilen asgari ücretin, 2027 yılında ne kadar olacağı en merak edilen konular arasında.
Yeni ücret için farklı zam oranları üzerinden hesaplamalar yapılırken yüzde 25 artış senaryosunda asgari ücret 35 bin 94 TL'ye çıkıyor. Yüzde 30 zam yapılması halinde 36 bin 498 TL'ye yükselecek olan net ücret, yüzde 35 artış durumunda ise 37 bin 901 TL olacak.40 bin TL olur mu?
A Haber'e konuşan mali müşavir Mustafa Genç, 2027 yılı asgari ücret zammına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Yüzde 40 ile 45 arasında zam ihtimalini ele alan Genç, bu oranlar doğrultusunda yeni asgari ücretin 40 bin TL seviyesine yaklaşabileceğine dikkat çekti.
Mali müşavir Mustafa Genç, 2027 yılı asgari ücretine ilişkin beş farklı zam senaryosunu değerlendirdi. Mevcut net asgari ücret üzerinden yaptığı hesaplamaya göre yüzde 25 zamda ücret 35 bin 94 TL'ye, yüzde 30 zamda 36 bin 498 TL'ye, yüzde 35 zamda ise 37 bin 902 TL'ye yükseliyor.
Genç'in değerlendirmesinde yüzde 40 zam senaryosunda yeni ücret 39 bin 306 TL, yüzde 45 zam yapılması halinde ise 40 bin 709 TL olarak hesaplanıyor. Zam senaryolarına göre net asgari ücret:- Yüzde 25 zam: 35.094 TL- Yüzde 30 zam: 36.498 TL- Yüzde 35 zam: 37.902 TL- Yüzde 40 zam: 39.306 TL- Yüzde 45 zam: 40.709 TLAsgari ücret ne zaman açıklanacak?
Komisyonun en az dört toplantı yapacağı öngörülüyor. Görüşmelerin tamamlanmasının ardından 2027 yılı asgari ücretine ilişkin nihai kararın 20-25 Aralık tarihleri arasında açıklanması bekleniyor. Belirlenecek yeni ücret, 1 Ocak 2027 itibarıyla yürürlüğe girecek.
Günde en fazla 3 kritik gelişme. Bildirim kirliliği yok, anında bilgi.





Kategori: Ekonomi
Yayın: 11 Kasım 2026 05:39 · Kaynak: gzt.com