Mehmet Şimşek'ten emekli, memur ve asgari ücret zammı açıklaması!
- Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, 2026 yılında memur, emekli ve asgari ücretlilere yapılan zam oranlarını açıklayarak maaşlardaki artışın detaylarını paylaştı
702px)" srcset=" Yayınlanma: 14 Kasım 2026 Cumartesi 15:50 Muhammet Mustafa Yavaş Yazar Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, 2026 yılında memur, emekli ve asgari ücretlilere yapılan zam oranlarını açıklayarak maaşlardaki artışın detaylarını paylaştı. Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Meclis'e sunulan soru önergesine verdiği yanıtta 2026 yılında memur, emekli ve asgari ücretlilerin maaşlarında yapılan artış oranlarını açıkladı.
Şimşek'in paylaştığı verilere göre en düşük memur maaşı yüzde 39,38, en düşük emekli aylığı yüzde 39,52, asgari ücret ise yüzde 27,01 oranında artırıldı.
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, İYİ Parti Trabzon Milletvekili Yavuz Aydın'ın maaş artışları ve vatandaşların alım gücüne ilişkin verdiği yazılı soru önergesini yanıtladı.
Aydın, önergesinde son üç yılda asgari ücret, memur ve emekli maaşlarında enflasyondan arındırılmış reel değişimin ne olduğunu sordu. Ayrıca 2026 ve 2027 yıllarında vatandaşların satın alma gücünü kalıcı olarak artırmak amacıyla hangi hedeflerin belirlendiğini gündeme getirdi.
Soru önergesine yanıt veren Bakan Şimşek, ekonomi programının temel hedefinin yüksek, sürdürülebilir ve kapsayıcı büyüme yoluyla refah artışı sağlamak olduğunu belirtti.
Şimşek, 2026 yılında gerçekleştirilen maaş artışlarına ilişkin şu oranları paylaştı:
En düşük memur maaşı yüzde 39,38 artırıldı.
En düşük emekli aylığı yüzde 39,52 yükseltildi.
Asgari ücrette yüzde 27,01 oranında artış yapıldı.
Mehmet Şimşek, 2002 yılının Aralık ayından bugüne kadar maaşlarda enflasyondan arındırılmış reel artış yaşandığını ifade etti.
Bakan Şimşek'in açıklamasına göre aile yardımı dahil en düşük memur maaşında reel artış yüzde 261, en düşük emekli aylığında yüzde 621, asgari ücrette ise yüzde 207 olarak gerçekleşti.
Şimşek, ücret gelirlerinin vergilendirilmesinde diğer gelir unsurlarından farklı bir uygulama bulunduğuna da dikkat çekti.
Açıklamada, 1 Ocak 2022 itibarıyla asgari ücretin gelir vergisi ve damga vergisinden istisna edildiği hatırlatıldı. Asgari ücretin üzerinde maaş alan çalışanlar için de asgari ücret tutarına karşılık gelen gelir vergisi matrahının gelir vergisinden, brüt asgari ücrete isabet eden tutarın ise damga vergisinden muaf tutulduğu belirtildi.
Günde en fazla 3 kritik gelişme. Bildirim kirliliği yok, anında bilgi.

Kategori: Ekonomi
Yayın: 14 Kasım 2026 12:54 · Kaynak: pusulahaber.com.tr