2027’de ödenecek tutarlar dudak uçuklatacak!
- 1 Ocak 2027’de yeni asgari ücretin yürürlüğe girmesiyle borçlanma tutarlarının da artması öngörülüyor
- 2026 yılında en düşük günlük doğum borçlanması 352,32 TL, askerlik borçlanması ise 495,45 TL seviyesinde bulunuyor
Emeklilik için eksik prim günlerini askerlik, doğum ve yurt dışı borçlanması gibi yöntemlerle tamamlamak isteyenleri 2027 yılında daha yüksek maliyetler bekliyor.
1 Ocak 2027’de yeni asgari ücretin yürürlüğe girmesiyle borçlanma tutarlarının da artması öngörülüyor. 2026 yılında en düşük günlük doğum borçlanması 352,32 TL, askerlik borçlanması ise 495,45 TL seviyesinde bulunuyor.
Asgari ücrete yüzde 28,4 zam yapılması senaryosunda 24 aylık doğum borçlanmasının yaklaşık 325 bin 713 TL’ye, 18 aylık askerlik borçlanmasının ise 343 bin 525 TL’ye yükselmesi bekleniyor. Yüzde 25 zam ihtimalinde bu tutarların sırasıyla 317 bin 88 TL ve 334 bin 429 TL, yüzde 30 zam senaryosunda ise 329 bin 772 TL ve 347 bin 806 TL olabileceği hesaplanıyor.
Mevcut borçlanma tutarlarından yararlanmak isteyenlerin 31 Aralık 2026’ya kadar başvuru yapması gerekiyor. SGK uygulamasında borçlanma bedeli ödeme tarihine değil, başvuru tarihine göre belirleniyor. Askerlik borçlanması bazı durumlarda sigorta başlangıcını geriye çekerek emeklilik tarihini etkileyebilirken kadın sigortalılar en fazla üç çocuk için, çocuk başına iki yıla kadar doğum borçlanması yapabiliyor.
Günde en fazla 3 kritik gelişme. Bildirim kirliliği yok, anında bilgi.
Kategori: Ekonomi
Yayın: 15 Kasım 2026 12:05 · Kaynak: duzceparantez.com