Habermetrik
← Ana Sayfa
14 Kasım 2026 15:58
✍ Editör: Habermetrik · Editör Politikası

Bakan Şimşek 2026 maaş artış oranlarını ve reel değişimleri açıkladı

Bakan Şimşek 2026 maaş artış oranlarını ve reel değişimleri açıkladı
Görsel kaynağı: bolgegundemi.com
⏱️ 2 dk okuma 🛡️ %85 Doğruluk · 1 Kaynak
WhatsApp Paylaş
⚡ 30 Saniyede Özet Habermetrik Yapay Zeka Özeti
  • En düşük memur maaşında yüzde 39,38, emekli aylığında yüzde 39,52 artış yapıldı
  • Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, milyonlarca çalışanı ve emekliyi kapsayan 2026 yılı maaş artış oranları ile 2002 yılından bu yana gerçekleşen reel değişim verilerini paylaştı

En düşük memur maaşında yüzde 39,38, emekli aylığında yüzde 39,52 artış yapıldı.

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, milyonlarca çalışanı ve emekliyi kapsayan 2026 yılı maaş artış oranları ile 2002 yılından bu yana gerçekleşen reel değişim verilerini paylaştı. TBMM’ye sunulan yazılı soru önergesine verilen yanıta göre, 2026 yılında en düşük memur maaşında yüzde 39,38, en düşük emekli aylığında yüzde 39,52 ve asgari ücrette yüzde 27,01 oranında nominal artış sağlandı.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı verileriyle desteklenen açıklamada, 2026 yılı asgari ücretinin net 28 bin 75 lira 50 kuruş, brüt 33 bin 30 lira olarak uygulandığı kaydedildi. Bir önceki yıla göre net tutarda 5 bin 970 lira 83 kuruşluk artış yaşandı.

Ücretlerin uzun vadeli satın alma gücü performansına bakıldığında ise Aralık 2002 ile 2026 arasındaki reel artış oranları şu şekilde sıralandı:

Bakanlığın sunduğu veriler, Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) 3 Kasım 2026 tarihli enflasyon rakamlarıyla karşılaştırıldığında satın alma gücündeki değişim somutlaştı. Ekim ayı itibarıyla yıllık enflasyon yüzde 29,77, yılbaşından bu yana biriken fiyat artışı ise yüzde 27,52 olarak kaydedildi.

Bu tablo, 2026 başında yüzde 27,01 artırılan asgari ücretin, ekim sonu itibarıyla birikimli enflasyonun yüzde 0,51 puan gerisinde kaldığını gösteriyor.

Harcama kalemleri bazında bakıldığında ise ekim ayında giyim ve ayakkabı fiyatlarındaki yüzde 12,58’lik, gıda grubundaki yüzde 3,50’lik artışın alım gücü üzerinde baskı oluşturduğu görüldü. Alanya gibi turizm ve perakende odaklı bölgelerde ise bu maliyet değişimleri hem çalışan geçim koşullarını hem de işletmelerin personel maliyetlerini doğrudan etkileyen bir unsur olarak öne çıkıyor.

Bakan Şimşek, 1 Ocak 2022’den itibaren asgari ücretin gelir ve damga vergisinden muaf tutulduğunu hatırlatarak, bu istisnanın diğer ücretlilerin asgari ücrete isabet eden matrahları için de geçerli olduğunu belirtti.

💬 Habere Tepkinizi Belirtin:
Habermetrik WhatsApp Kanalına Katılın

Günde en fazla 3 kritik gelişme. Bildirim kirliliği yok, anında bilgi.

Kanalı Takip Et →
Kaynaklar: bolgegundemi.com
Haber metni ve görseller bolgegundemi.com sitesine aittir; tam içerik kaynak sitede yayınlanır.
Haber Künyesi
Kategori: Siyaset
Yayın: 14 Kasım 2026 15:58 · Kaynak: bolgegundemi.com
Kaynağı Oku ↗