Milyonların Beklediği Asgari Ücret Zammı İçin 4 Farklı Hesap Yapıldı
- Asgari ücret Ocak 2026'da yüzde 27 zamla 28.075,50 TL’ye yükseldi
- Brüt asgari ücret 33.030 TL olarak belirlenirken, asgari ücretin işverene aylık maliyeti 40 bin 874 lira 63 kuruş oldu
Asgari ücretin 2027'de ne kadar olacağı, TÜİK’in ekim ayı enflasyon verilerini açıklamasıyla yeniden gündemde. Yeni rakam, aralık ayında başlaması beklenen Asgari Ücret Tespit Komisyonu görüşmelerinin ardından belli olacak.
Doğrudan 7 milyon, dolaylı olarak tüm çalışanları ilgilendiren zam için masada 4 farklı senaryo var.
Asgari ücret Ocak 2026'da yüzde 27 zamla 28.075,50 TL’ye yükseldi.
Brüt asgari ücret 33.030 TL olarak belirlenirken, asgari ücretin işverene aylık maliyeti 40 bin 874 lira 63 kuruş oldu. Devletin her asgari ücretli için işverene verdiği destek de 1.000 liradan 1.270 liraya çıkarıldı. Zammı belirleyecek en önemli etken enflasyon.
Merkez Bankası son enflasyon raporunda 2026 yıl sonu enflasyon beklentisini yüzde 28 olarak açıkladı. Orta Vadeli Program’da ise bu oran yüzde 28,40. Yılın son enflasyon raporu gelecek hafta perşembe günü açıklanacak. Tahminlerde bir değişiklik olursa, asgari ücret zammına dair beklentiler de değişebilir.
Komisyon görüşmelerinin aralık ayında başlaması ve yeni rakamın üçüncü ya da dördüncü toplantının ardından açıklanması bekleniyor. İşçi, işveren ve hükümet temsilcileri aynı masada buluşarak milyonların maaşını belirleyecek.
Senaryolara göre yeni asgari ücret 35 bin ile 39 bin TL arasında değişiyor.
Günde en fazla 3 kritik gelişme. Bildirim kirliliği yok, anında bilgi.
Kategori: Ekonomi
Yayın: 09 Kasım 2026 07:12 · Kaynak: duzceninsesi.com.tr