Kahramanmaraşlı Çalışanların Gözü Bu Zamda! Yeni Rakamlar Ortaya Çıktı
- Mevcut asgari ücret 28 bin 75 TL 2026 yılında net 28 bin 75 TL, brüt 33 bin 30 TL olarak uygulanan asgari ücret için 2027 yılı zam hesaplamaları farklı oranlar üzerinden yapılıyor
2027 yılında uygulanacak asgari ücret için zam hesaplamaları hız kazandı. Milyonlarca çalışanın merakla beklediği yeni ücret öncesinde yüzde 28,4, yüzde 30 ve yüzde 33,7 olmak üzere üç farklı artış senaryosu öne çıktı. Hesaplamalara göre net asgari ücretin 36 bin 49 TL ile 37 bin 537 TL arasında değişebileceği değerlendiriliyor.
2026 yılında net 28 bin 75 TL, brüt 33 bin 30 TL olarak uygulanan asgari ücret için 2027 yılı zam hesaplamaları farklı oranlar üzerinden yapılıyor.
2027 yılı bütçesinde asgari ücret vergi istisnası için ayrılması öngörülen kaynağın artırılması da hesaplamalarda dikkat çeken göstergeler arasında yer alıyor. Ancak bütçedeki bu artış, asgari ücrete aynı oranda zam yapılacağı anlamına gelmiyor.
Orta Vadeli Program’da yer alan yüzde 28,4’lük yıl sonu enflasyon tahmini üzerinden yapılan hesaplamaya göre net asgari ücret 36 bin 48 TL 94 kuruşa yükselebiliyor.
Bu senaryoda çalışanların maaşında yaklaşık 7 bin 973 TL artış gerçekleşmiş olacak.
Bir diğer hesaplama ise yüzde 30 zam ihtimali üzerinden yapılıyor.
Bu oranın uygulanması halinde mevcut 28 bin 75 TL’lik net asgari ücret 36 bin 498 TL 15 kuruşa çıkıyor. Böylece çalışanların aylık gelirinde yaklaşık 8 bin 423 TL artış meydana geliyor.
En yüksek hesaplamalardan biri ise 2027 yılı bütçesinde asgari ücret vergi istisnası için ayrılması öngörülen kaynaktaki yüzde 33,7’lik artış üzerinden yapılıyor.
Bu oranın doğrudan asgari ücrete uygulanması halinde net ücret 37 bin 536 TL 94 kuruşa ulaşabiliyor. Çalışanların maaşındaki aylık artış ise yaklaşık 9 bin 461 TL olarak hesaplanıyor.
Ancak bütçede vergi istisnası için ayrılan kaynaktaki artışın doğrudan asgari ücret zammına dönüşeceğine ilişkin kesinleşmiş bir karar bulunmuyor.
2027 yılında geçerli olacak asgari ücretin belirlenmesi için Asgari Ücret Tespit Komisyonunun aralık ayında görüşmelere başlaması bekleniyor.
İşçi, işveren ve hükümet temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirilecek toplantılarda enflasyon, ekonomik göstergeler, çalışanların alım gücü ve işveren maliyetleri değerlendirilecek.
Yeni ücretin görüşmelerin tamamlanmasının ardından açıklanması ve 1 Ocak 2027 itibarıyla yürürlüğe girmesi bekleniyor.
Şu an için 2027 yılı asgari ücretine ilişkin kesinleşmiş bir zam oranı veya resmî maaş tutarı bulunmuyor.
Günde en fazla 3 kritik gelişme. Bildirim kirliliği yok, anında bilgi.
Kategori: Ekonomi
Yayın: 13 Kasım 2026 02:02 · Kaynak: andirinpostasi.net